Kategorie

FASOLA JAŚ DUŻY - NATURAL EXPERT

cena: 10,49 PLN
Dostępność:
dostępny
Waga:

Koszt wysyłki:

Darmowa wysyłka !!!

Na zakupy powyżej 150 zł

Czas wysyłki: na drugi dzień roboczy
Producent: NATURAL EXPERT
Opis produktu

Częsty składnik zup, sałatek, pasztetów, dań jednogarnkowych z dodatkiem mięsa, grzybów i warzyw oraz dań wegetariańskich, ale przede wszystkim fasolki po bretońsku

Fasola Jaś duży bardzo często gości na polskich stołach, i nic w tym dziwnego, ponieważ jest pyszna. To częsty składnik zup, sałatek, pasztetów, dań jednogarnkowych z dodatkiem mięsa, grzybów i warzyw oraz dań wegetariańskich, ale przede wszystkim fasolki po bretońsku.

Najlepiej pasują do niej przyprawy takie jak: majeranek, kminek i tymianek, czyli zioła pobudzające procesy trawienne.

Fasola Jaś to bogate źródło roślinnego białka. Ma nawet go więcej niż mięso. W białku fasoli znajdują się spore ilości lizyny, która jest niezbędna do produkcji karnityny. Ta z kolei wykazuje korzystne działanie na organizm – wzmacnia serce, zapobiega chorobie niedokrwiennej, przeciwdziała zawałowi. Powinny ją jeść osoby, które lubią spożywać mięso, ryby, jaja i produkty zbożowe, czyli pokarmy kwasotwórcze, ponieważ białko fasoli jest zasadotwórcze, dzięki temu pozwala zachować równowagę kwasowo-zasadową organizmu. Fasola zmniejsza wydzielanie kwasów żołądkowych, dlatego pomaga dla cierpiących na nadkwasotę czy zgagę.

Jest bogatym źródłem witaminy B1, czyli tiaminy, która działa przeciwdepresyjnie, poprawia pamięć i zdolność logicznego myślenia. Witamina B2 wchodzi w skład enzymów, odgrywając zasadniczą rolę w procesie przemiany materii.

W fasoli ukryta jest lecytyna, która poprawia koncentrację oraz pamięć, wywiera ona korzystny wpływ na tkankę nerwową i mózg.

Nienasycone kwasy tłuszczowe, które zawiera fasola pomagają rozpuścić witaminę A mającą duże znaczenie dla zdrowia oczu i paznokci, witaminę D znaną, jako słoneczną, witaminę E oraz witaminę K niezbędną dla zapewnienia prawidłowego krzepnięcia krwi. Powinny o niej pamiętać kobiety przy obfitych krwawieniach menstruacyjnych.

Jest także bogata w:

  • Potas, którego najważniejszą funkcją jest kontrola ciśnienia krwi, pracy nerek i regulowanie gospodarki wodno-elektrolitowej.

  • Wapń, który odpowiada za mocne kości, zdrowe zęby, prawidłową krzepliwość krwi

  • Fosfor należący do składników budulcowych. Najwięcej znajduje się jego w kościach i zębach

Jak ugotować fasolę jaś duży:

Fasolę, najczęściej gotuje się w dużej ilości wody. Można także ugotować ją w wywarze warzywnym, rosole drobiowym lub wołowym. Należy jednak pamiętać, że ugotowanie fasoli w bulionie, w przeciwieństwie do wody, zmieni jej smak.

1. Fasolę wsypujemy do garnka i zalewam poczwórną ilością wody. Moczymy 8-12 godzi. Najlepiej zostawić ją na noc. Generalnie zasada jest taka, że fasoli nie powinno się moczyć ponad 12 godzin, ponieważ po tym czasie zaczynają się procesy fermentacyjne

2. Rano odlewamy wodę, płuczemy fasolę i wlewam nową wodą. Poziom wody powinien sięgać na 3 palce nad fasolę.

3. Garnek wstawiamy na gaz i zagotowujemy bez pokrywki jakieś 15 minut. Następnie przykrywam pokrywkę i gotuję 60-90 minut. Po 60 minutach wyławiamy jedną fasolę i próbujemy
4. Fasolę schładzamy w wodzie, w której się gotowała. Nie można odlać fasoli na sicie jak ziemniaków, ponieważ cała skórka na niej popęka.
5. Fasolę zawsze solimy po ugotowaniu, wtedy ma miękką skórkę.

Parametry
Podstawowe
BEZ GLUTENU (w składnikach):Tak
ZAWARTOŚĆ CUKRU:Bez dodatku cukru
ZAWARTOŚĆ KONSERWANTÓW:Bez konserwantów
KRAJ PRODUCENTA:Polska
NATURAL EXPERT:Taki
WEGAŃSKI:Tak
WEGETARIAŃSKI:Tak
Komentarze
Ten produkt nie posiada jeszcze komentarzy

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również


Kontakt ze sklepem